Tazminat Hukuku

Tazminat hukuku, haksız fiillerden veya başka herhangi bir nedenden kaynaklanan tazminat anlaşmazlıklarını konu alır. Genel olarak, “maddi tazminat davası” ve “manevi tazminat davası” olmak üzere iki tür tazminat davası vardır:

Maddi tazminat davası, ölüm sebebiyle destekten yoksun kalma, maluliyet ve işgücü kaybı gibi bedensel zararlardan kaynaklanabileceği gibi malvarlığı değerlerinin zarar görmesinden de kaynaklanabilir.

Manevi tazminat davası, haksız bir fiil veya işlem nedeniyle davacının ruhsal bütünlüğünü bozan manevi acıların giderilmesi amacıyla açılır.

Abra Hukuk ve Danışmanlık olarak, Tazminat Hukuku kapsamına giren başlıca hizmetlerimiz;

• Trafik kazasından kaynaklanan maddi ve manevi tazminat davalarının hazırlanması ve dava sürecinde tarafların temsil edilmesi,
  • İş kazasından kaynaklanan maddi-manevi tazminat davalarının hazırlanması ve dava sürecinde tarafların temsil edilmesi,
  • Malpraktis davalarının (hatalı doktor uygulamalarından kaynaklanan tazminat davası) hazırlanması ve dava sürecinde tarafların temsil edilmesi
  • İş hukukundan kaynaklanan ihbar veya kıdem tazminatı davalarının hazırlanması ve dava sürecinde tarafların temsil edilmesi,